Werving landelijk bureau

Het marketingteam van het landelijk bureau van Alzheimer Nederland zet zich dagelijks in om donateurs en giften te werven en te behouden. Zodat er voldoende middelen zijn voor onderzoek, belangenbehartiging en ondersteuning. Hieronder staan de belangrijkste wervingsmanieren op een rij.

  • Direct mailings (brieven met een giftverzoek) zijn nog steeds een zeer belangrijke methode om geld te werven.
  • Daarnaast werven we via  deur-aan-deur-werving vele structurele (maandelijkse) donateurs. 
  • Ook telemarketing is een mooie manier om mensen meer te vertellen over onze organisatie en hen te vragen donateur te worden of te blijven.
  • De jaarlijkse collecte in november levert altijd veel naamsbekendheid en inkomsten op. 
  • Nalatenschappen vormen voor Alzheimer Nederland een belangrijke bron van inkomsten. 
  • Een ‘bijzondere gift’ is een grotere gift op maat, deze kan gegeven worden in de vorm van onder andere een periodieke schenking of Fonds op Naam, met als bestemming bijvoorbeeld wetenschappelijk onderzoek. 
  • Bedrijven steunen ons op verschillende manieren, bijvoorbeeld door sponsoring (in geld, materialen, expertise of tijd) of een fiscaal aantrekkelijke bedrijfsgift.
  • Steeds meer mensen organiseren een actie voor ons. Op onze actiesite www.inactievooralzheimer.nl  vind je alle acties. Hier kunnen actievoerders gemakkelijk een eigen actie starten of een giftbox bestellen.
  • Om projecten en wetenschappelijk onderzoek te kunnen financieren, werven we fondsen bij landelijke stichtingen en vermogens- en bedrijfsfondsen. Meer informatie over regionale vermogens- en subsidiefondsenwerving, vind je in het informatieblok hierboven.
  • Het Inspiratieboekje -vol inspirerende gedichten en quotes- levert ook inkomsten op. Men kan het voor 15 euro bestellen, online of via een formulier.

Heb je vragen of ideeën voor het team marketing?
Mail deze dan aan marketingp@alzheimer-nederland.nl 

Bekijk ook:

CBF Keurmerk

Lees verder

Deur-aan-deur-werving

Lees verder

Richtlijnen fondsenwerving

Lees verder