Nieuwe vrijwilligers

Werven, verwelkomen en inwerken

Alzheimer Nederland wil de leukste en waardevolste vrijwilligersorganisatie worden met de juiste vrijwilliger op de juiste plek, door een passend functieaanbod en vrijwilligersbeleid op landelijk, regionaal en lokaal niveau.

Help jij ook mee? Hieronder vind je meer informatie over de campagne én materialen die je zelf kunt inzetten in jouw regio.

Toolbox

We hebben diverse materialen samengesteld die je kunt gebruiken voor het werven, verwelkomen en inwerken van vrijwilligers. Kies hieronder een toolbox voor de bijbehorende materialen:

Campagne 2021

Tijdens de campagneperiode van 18 november - 12 december 2021 heeft Alzheimer Nederland de volgende materialen en kanalen ingezet

Online banners

Er zijn diverse websites geselecteerd waar onze banner op getoond zal worden. Denk aan websites in de volgende categorieën:

  • 'Ouderen' content sites, zoals margriet.nl, omroepmax.nl
  • Lokale nieuws- en krantensites in heel Nederland, zoals veenendaalsekrant.nl, leidschdagblad.nl
  • Regionale nieuws- en krantensites in heel Nederland, zoals destentor.nl, gelderlander.nl

Social Media

Op social media zullen we advertenties plaatsen. Per kanaal wordt gekeken welke advertentie onder welke doelgroep tegen welk budget wordt weggezet. We maken in deze campagne gebruik van Facebook, Instagram en LinkedIn.

Daarnaast zal ook op onze eigen Facebookpagina er twee keer aandacht gegeven worden aan deze campagne.

Branded content

Onderstaande Facebookpagina's zullen onze advertentie gaan promoten onder hun eigen naam:

  • Elsevier Weekblad
  • Zin Magazine

Advertorial

Een aantal afdelingen van Alzheimer Nederland is met spoed op zoek naar nieuwe vrijwilligers. Om deze afdelingen extra te ondersteunen verzorgen we in deze regio's een advertorial op lokale nieuwssites. In totaal worden 90 nieuwssites ingezet. De advertorial wordt gepersonaliseerd voor de afdeling.

Lokale radiospot

We hebben een radiospot ontwikkelt die verspreid zal worden onder circa 240 lokale radiostations in Nederland. Start- en einddatum is nog niet bekend.

Alzheimer Nederland Nieuwsbrief

Onze campagne zal op 14 december te zien zijn in de Nieuwsbrief van Alzheimer Nederland. Deze heeft een grote achterban die affiniteit hebben met het onderwerp. Een aantal jaar terug was de 'Waar ben jij goed in - test' een groot succes. We hopen dat de campagne ook dit keer aanslaat.

Lokale zichtbaarheid via vrijwilligers

Draag ook zelf bij aan extra zichtbaarheid. Gebruik de middelen uit de 'toolbox werven' en/of benader mensen uit je eigen netwerk.

Klankbordgroep vrijwilligers

Een klankbord groep van vrijwilligers wat betrokken bij de totstandkoming van deze campagne. Zij keken mee naar de diverse creatieve concepten voor de campagne en adviseerden vanuit hun eigen expertise. Daarnaast dachten zij mee in welke materialen handig zijn om te verstrekken in de toolbox.

In de klankbordgroep namen deel:

  • Fred Cohen, afdeling Amsterdam
  • Erik-Jan Veldhuis, afdeling Breda en omstreken
  • Jacques van den Berg, afdeling Delft-Westland-Oostland
  • Anne-Margriet van Coeverden, afdeling Arnhem en omstreken
  • Tineke Runia, afdeling Groningen
  • Leon Pieters, afdeling Parkstad Limburg

Voor meer informatie neem contact op met: