Do's en dont's voor social media

Wel doen Niet doen
  1. Zorg dat je de afspraken van Alzheimer Nederland over het gebruik van social media kent.
  2. Wees jezelf, zeg altijd wie je bent en waar je werkt zeker als het over Alzheimer Nederland gaat.
  3. Wees respectvol en beleefd, net zoals in het dagelijks leven.
  4. Wees eerlijk, zorg dat je uitlatingen kloppen.
  5. Wil je foto’s plaatsen van bezoekers aan een Alzheimer Café of deelnemer aan een activiteit van Alzheimer Nederland? Vraag dan altijd toestemming voordat je deze online plaatst.
  6. Communiceer vanuit de afdeling en richt je op dat wat relevant is voor je achterban in de regio. Op deze manier ben je letterlijk dichtbij.
  7. Schrijf in de ik-vorm en vanuit je persoonlijk account als het om jouw eigen mening gaat.
  1. Verspreid geen interne informatie van Alzheimer Nederland.
  2. Laat je niet uit over de bedrijfsresultaten van Alzheimer Nederland, klanten, collega’s, concurrenten of partijen waarmee wordt samengewerkt.
  3. Houd rekening met het auteursrecht en gebruik geen tekst, beeld, geluid van anderen zonder toestemming.
  4. Plaats geen ongevraagde ‘spam’ of reclame.
  5. Vertel geen onwaarheden en verspreid geen roddels.
  6. Plaats geen foto’s van jezelf waarmee je Alzheimer Nederland in verlegenheid brengt.

Webinar over Facebook

Er zijn twee webinars over Facebook geweest door Margaret Massop van Webmastery. In het eerste webinar geeft ze een introductie over Facebook voor beginners. De tweede webinar gaat dieper in op Facebook en behandelt de vragen: Welke artikelen laat Facebook zien aan je volgers? Welke artikelen doen het goed en zorgen voor veel likes? Welke foto's gebruik je bij je bericht? Allemaal onderwerpen die van belang zijn.