Jaarkalender

Campagne Alzheimer Café 2022

Uit het dienstenonderzoek van Alzheimer Nederland blijkt dat mensen het Alzheimer Café van naam kennen, maar eigenlijk niet weten wat het Alzheimer Café is. Op 26 september 2022 start daarom een campagne waarin we uitleggen wat je in Alzheimer Café mag verwachten. 

Doel campagne

  • Vergroten van de naamsbekendheid van het Alzheimer Café
  • Vergroten van de kennis over het Alzheimer Café
  • Meer bezoekers in het Alzheimer Cafés

 

Mediaplan

Regionale televisie

30 seconden commercial op alle regionale TV in het tijdvak: 17:00 – 00:00. De commercial wordt 2 weken lang uitgezonden met in totaal 84 spots per zender. Dit is per zender gemiddeld 6 keer per dag. Doelgroep is 50+.
Bekijk uitzendschema

Regionale radio

20 seconden commercial op alle regionale radiozenders in het tijdvak 07:00/09:00 – 19:00. De commercial wordt 2 weken lang uitgezonden met in totaal 84 spots per zender. Dit is per zender gemiddeld 6 keer per dag. Doelgroep is 25-67 jaar. Bekijk uitzendschema

Social media

Twee keer een post op onze eigen Facebookpagina (organische post). Daarnaast zullen er betaalde advertenties ingezet worden, zowel normale posts als stories en video's.  De campagne op social zal 2 weken lopen.

Toolbox

Onderdeel van de campagne is een toolbox voor vrijwilligers. Zo kun je zelf aan de slag met de promotie van het Alzheimer Café. 

Foto's

Foto's van vrijwilligers in het Alzheimer Café.

Download

Deurbordje

Illustratie bordje 'Welkom in het Alzheimer Café' (ook beschikbaar voor Alzheimer Trefpunt en Alzheimer Theehuis).

Download

Advertentie

  • Standaard advertentie  in verschillende formaten en versies (Alzheimer Trefpunt en Theehuis). Download.

Social Media

Afbeeldingen voor social media in verschillende formaten.

Download

PowerPoint voor beeldschermen

PowerPoint slide voor beeldschermen bij bijvoorbeeld huisartsen en apotheken

Download

Radiospot

Radiospot om in te zetten voor lokale radio 

Download

Klankbordgroep vrijwilligers

Een klankbord groep van vrijwilligers kijkt mee met de ontwikkeling van de campagne. Zij hebben meegekeken naar de diverse creatieve concepten en geadviseerd vanuit hun eigen expertise. Daarnaast denken zij mee in welke materialen handig zijn om te verstrekken in de toolbox.

In de klankbordgroep nemen deel:

  • Fennie Tiemens-Wolf, Alzheimer Café Heerde
  • Ab Kroon, Alzheimer Café Tilburg
  • Riet Middelhoek, afdeling Haaglanden
  • Jan Timmers, Alzheimer Café Zutphen

Voor meer informatie neem contact op met: