Wervingscampagne nieuwe vrijwilligers

Werven en inwerken dit najaar

Corona verdwijnt steeds meer naar de achtergrond en de eerste Alzheimer Cafés openen weer hun deuren. Hoog tijd om meer helpende handen te vinden voor de mooie initiatieven en activiteiten in de regio’s. Daarom werken we hard aan een wervingscampagne voor nieuwe vrijwilligers, én aan een vernieuwd wervings-, verwelkom- en inwerkbeleid. Die eerste landelijke wervingscampagne, die we samen met vrijwilligers hebben vormgegeven, start dit najaar. Super leuk en spannend!

Toolbox

Richtlijnen tekst (tone of voice)

Onze communicatie is duidelijk en roept geen vragen op. We zijn dichtbij, staan middenin de samenleving. We zijn hoopvol, uit onze woorden spreekt altijd perspectief. We zijn bevlogen, we hebben een missie. En we zijn persoonlijk, we maken situaties invoelbaar, herkenbaar en betrekken ze op mensen.

> Bekijk de richtlijnen

Social Media tips

Wat werkt wel op social media en wat niet? We hebben een aantal do's en dont's voor je op een rijtje gezet.

> Bekijk tips

Achtergrond van de campagne

Doel

Alzheimer Nederland wil de leukste vrijwilligersorganisatie worden met de juiste vrijwilliger op de juiste plek, door een passend functieaanbod en vrijwilligersbeleid op landelijk, regionaal en lokaal niveau.

  • 500 nieuwe leads werven 

  • 50 nieuwe vrijwilligers werven naar aanleiding van de campagne 

Doelgroep

De doelgroep voor deze campagne is breed publiek, zowel jong als oud.

Klankbordgroep vrijwilligers

Een klankbord groep van vrijwilligers kijkt mee met de ontwikkeling van deze campagne en het beleid. Zij kijken mee naar diverse creatieve concepten en adviseren vanuit hun eigen expertise. Daarnaast denken zij mee in welke materialen handig zijn om te verstrekken in de toolbox.

In de klankbordgroep nemen deel:

  • Fred Cohen, afdeling Amsterdam
  • Erik-Jan Veldhuis, afdeling Breda en omstreken
  • Jacques van den Berg, afdeling Delft-Westland-Oostland
  • Anne-Margriet van Coeverden, afdeling Arnhem en omstreken
  • Tineke Runia, afdeling Groningen
  • Leon Pieters, afdeling Parkstad Limburg

 

Voorlopige planning

  • 3e week oktober: toolbox gereed voor gebruik
  • week van 15 november: start campagne

Voor meer informatie neem contact op met: