Bergkááááámp! Je hoeft het commentaar van Jack van Gelder maar te horen en je herinnert je direct de goal van Bergkamp tijdens het WK. Voetbal roept herinneringen op. En herinneringen zijn misschien wel je kostbaarste bezit.
Vrijdag 3 juni start de Vaderdag campagne met het thema ‘Onvergetelijke Voetbal Herinneringen’. De campagne trappen we af rond het Nederlands elftal dat vrijdag speelt! En loopt t/m 14 juni, zodat je op tijd een uniek cadeau voor je vader in huis hebt op 19 juni!
Insteek campagne
Bij Alzheimer Nederland weten we als geen ander wat de waarde van herinneringen is. En dat het geen vanzelfsprekendheid is dat herinneringen blijvend zijn. Rond Vaderdag lanceren we onze campagne ‘Onvergetelijke Voetbal Herinneringen’, waarmee we Nederland bewust maken van de waarde van herinneringen.
In samenwerking met Kick Uitgevers en FC Kluif is er een selectie gemaakt van memorabele voetbal herinneringen. Hiervan is een unieke set samengesteld die bestaat uit een verjaardagskalender en een abc boekje. Deze set is online exclusief te koop bij www.fckluif.nl en kost €9,95 (+ €2,95 verzendkosten).
Van iedere verkochte set gaat € 3,50 naar Alzheimer Nederland. Voor meer wetenschappelijk onderzoek om dementie te stoppen.
PREVIEW: TV commercial
De campagne bestaat uit een TV commercial en een online campagne. Hieronder zie je de preview van de spot! Ingesproken door Hugo Borst. Waar is de spot te zien?
- Bij NPO 1 + 2 +3, RTL 4 + 7 en specifieke kanalen (zoals Fox, ESPN, 24Kitchen, Eurosport, National Geographic)
- Aftrap op 3 juni, daarna vanaf 5 juni met een piek tussen 10 t/m 14 juni i.v.m. naderende Vaderdag.