Hulp bij opschonen vrijwilligersadministratie in zomer

Het bijhouden van de vrijwilligersadministratie in Nexios kan een hele klus zijn. Een klus die voor de ene afdeling makkelijker is dan voor de andere. Het is voor ons beide belangrijk om inzage te hebben in wie onze vrijwilligers zijn en wat ze doen om drie redenen. Ten eerste, vrijwilligers zijn verzekerd van een vrijwilligersverzekering wanneer ze in Nexios ingeschreven staan*. Daarnaast is de data in Nexios de basis voor gerichte informatievoorziening per functie. Tot slot, weten we hoe we mensen met dementie lokaal ondersteunen, en hoe we ze nog beter kunnen ondersteunen. Daarom is het belangrijk dat een vrijwilliger én ingeschreven staat met de juiste NAW-gegevens én de juiste functie(s) heeft toegewezen in Nexios.  

Vraag om hulp 

Een groot deel van jullie gaf aan dat het een klus is om in Nexios de vrijwilligersadministratie netjes bij te houden. Dat hebben we gehoord, en daar willen we iets mee doen. Daarom gaan we jullie ondersteunen met het opschonen van de vrijwilligersadministratie. In nauwe samenwerking met de afdeling, én met maatwerk per afdeling. De afdeling zal vooral een controlerende rol hebben. De hulp die wij bieden is uitvoerend. In de zomer zal deze hulp zichzelf voorstellen, via de regiocoördinator. Pakken jullie vanaf daar het stokje over? We vertrouwen erop.  

Controleer de gegevens en informeer 

Voor alle secretarissen en Alzheimer Café coördinatoren:  

Log in en:

  • controleer of alle vrijwilligers zijn ingeschreven? Indien mensen ontbreken, schrijf ze in. 
  • controleer of alle vrijwilligers zijn uitgeschreven? Indien mensen niet meer actief zijn, maar we in ons bestand staan, schrijf ze uit. 

  • werk vrijwilligersadministratie bij indien nodig. Vrijwilligers in jouw afdeling zullen je mailen wanneer één van of meerdere onderstaande gegevens niet juist meer blijken te zijn.   

Voor alle vrijwilligers met een actief Nexios account:  

Log in, en controleer de gegevens in onderstaande vier kopjes: 

  • ‘Algemeen’: zijn de volgende gegevens correct; voor- en achternaam, geboortedatum, nationaliteit, adres, primair telefoonnummer en primair e-mail adres? 

  • ‘Overeenkomst’: sta je bij de juiste afdeling / het Alzheimer Café ingeschreven?  

  • ‘Functies’: zijn die nog relevant? Of mis je er één?  

  • ‘Abonnementen’: ontvang je het vrijwilligersnieuws, en het Alz Magazine? 

Klopt er iets niet? Ontbreekt er wat? Schrijf het op en mail het aan de secretaris van de afdeling of de Alzheimer Café coördinator. Zij pakken het verder op.