Meer kennis en vaardigheden over dementie in de horeca

horeca dementievriendelijk training

Stel, je bent horecamedewerkers en hebt zojuist een bestelling opgenomen. Maar als je de bestelling komt brengen, zegt je gast nog niet besteld te hebben. Je gast blijkt dementie te hebben. Met dit soort situaties hebben horecamedewerkers steeds vaker te maken. Want mensen met dementie bezoeken, zolang als dat het kan, óók horecagelegenheden.

Om een bezoek aan een hotel, restaurant of café zo prettig mogelijk te maken voor mensen met dementie, is het fijn als horecamedewerkers de signalen van dementie weten te herkennen. Bijvoorbeeld bij vaste klanten. En dat ze vervolgens weten hoe ze op een gastvrije en prettige manier iemand kunnen helpen.

Campagne voor een dementievriendelijke horeca
Vanaf dit moment worden tijdens een twee weken durende campagne met een campagnefilmpje horecaondernemers en horeca medewerkers opgeroepen hun horeca gelegenheid dementievriendelijk te maken. Ook Horeca Nederland promoot de training via hun kanalen. Rob Willemsen, voorzitter van KHN: “Wij vinden het heel belangrijk dat iedereen zich welkom voelt in de horeca. Deze training zorgt ervoor dat we op een praktische en goede manier weten hoe we er ook voor mensen met dementie voor kunnen zorgen dat ze een fijne tijd hebben.” 

Help mee door te delen
De gratis online training is te vinden op www.samendementievriendelijk.nl/horeca.
Wil je helpen deze training onder de aandacht te brengen bij jouw netwerk?