Zie jij welke klant dementie heeft?

Hoe reageert de kapper wanneer de klant haar spiegelbeeld niet herkent? Of de horecamedewerker wiens gast in het restaurant zijn lunch vergeet af te rekenen? Medewerkers met klantcontact kunnen met onverwachte situaties te maken krijgen in het contact met klanten met dementie. Daarom start vandaag de campagne ‘Dementievriendelijk in je werk’ van Samen dementievriendelijk, gericht op werkend Nederland.

Met dit campagnefilmpje roepen we met een social media campagne mensen met klantcontact in hun werk op om één van deze gratis trainingen van 15 minuten te volgen om hiermee hun dienstverlening voor klanten met dementie te verbeteren.

De beroepsbevolking krimpt, terwijl het aantal mensen met dementie stijgt. Minder werkenden krijgen dus te maken met een toenemend aantal klanten met dementie. Om ervoor te zorgen dat mensen met dementie zo lang mogelijk (zelfstandig) erop uit gaan, is het belangrijk dat mensen die in hun werk klantcontact hebben weten hoe om te gaan met klanten met dementie.

Help je mee de campagne onder de aandacht te brengen?

Deel dan onze berichtgeving over de campagne: