Welkom bij Nexios Collecte

De nieuwe database Nexios Collecte, speciaal voor coördinatoren en wijkhoofden, is zeer gebruiksvriendelijk en biedt veel voordelen bij de organisatie van de collecte. Het gaat de organisatie van uw collecte echt een stuk makkelijker en efficiënter maken. En hopelijk (nog) leuker. Inmiddels hebben velen van jullie een al webinar gevolgd en hebben we veel positieve reactie mogen ontvangen over het systeem. Het systeem biedt jullie de mogelijkheid om de administratie direct en eenduidig te doen en veilig op te slaan. Veel zaken kunnen jullie direct verwerken, zonder dat de gegevens kwijt kunnen raken of niet correct verwerkt worden. Door de geografische weergaven is bovendien snel inzichtelijk waar nog ruimte is voor nieuwe collectanten. Jullie kunnen zelfs aangeven waar collecteren niet rendabel is en waarom.

Daarnaast kunnen we vanuit de AVG-wetgeving op deze manier altijd garanderen dat de persoonsgegevens veilig zijn opgeslagen bij Alzheimer Nederland. Mede daarom is het belangrijk dat de beveiligde bestanden die we vorig jaar hebben verstrekt, na de ingebruikname van Nexios van je computer worden verwijderd (uiteraard na een laatste check of iedereen goed in Nexios staat en na het maken van stratenplannen). Zodra je de stratenplannen hebt aangemaakt zul je merken dat alle andere werkzaamheden (financiële verantwoording, afmeldingen van collectanten en bestellingen) minder werk met zich meebrengen. Lees vooral ook het verhaal van Cindy van Tilborg, wijkhoofd in Zaltbommel, over hoe zij Nexios Collecte gebruikt.

Uiteraard ondersteunen wij jullie op diverse manieren. Behalve het live volgen van een webinar zijn er nog een paar ‘hulplijnen’ beschikbaar:

  • Eén van de webinars is opgenomen en is terug te kijken via alzheimervrijwilligers.nl;
  • Op alzheimervrijwilligers.nl staan ook specifieke handleidingen voor coördinatoren en wijkhoofden;
  • Van een paar veelvoorkomende handelingen zijn filmpjes gemaakt, die je als instructie kunt bekijken via alzheimervrijwilligers.nl;
  • Uiteraard kunnen jullie vragen stellen per mail (collecte@alzheimer-nederland.nl) en telefonisch (033 - 303 2661) tijdens kantoortijden. Indien nodig kunnen de collega’s van het collectebureau meekijken via jullie eigen computer;

Oorspronkelijk was voorzien in bijeenkomsten in het land. Dit is niet centraal ingeregeld, maar als jullie met een groep van meer dan 8 personen zijn en ergens een ruimte kunnen regelen met internet/WiFi (eventueel in overleg met je relatiebeheerder), dan kunnen wij kijken of we een training kunnen laten geven. Je kunt dit ook zelf doen als je wilt. Overleg ook dan met je relatiebeheerder. Je kunt de kosten voor een ruimte, koffie en thee en eventuele reiskosten declareren.